Медіа-урок англійської мови як інструмент медіаосвіти
Учителі іноземних мов як одна з рушійних сил формування особистості школяра
в сучасному глобалізованому світі повинні конструювати урок так, щоб
задовольнити вимоги сучасного суспільства.
У руслі освітнього процесу ХХІ століття під впливом інформатизації виникла
проблема пошуку новітніх форм реалізації уроку, оскільки одне зі стратегічних
завдань перед сучасною Україною є виведення освіти в Україні на рівень освіти
розвинутих країн світу шляхом докорінного реформування її концептуальних,
структурних, організаційних засад.
Медіаосвіта – сучасна галузь досліджень, комплекс заходів щодо перетворення
педагогічних процесів на основі впровадження в навчання та виховання
інформаційної продукції, засобів, технологій. Її головні завдання: підготувати
нове покоління до життя в сучасному інформаційному суспільстві, до сприйняття
різноманітної інформації з повним її розумінням.
Медіа-урок – одна з форм організації навчання, що використовує
мультимедійні жанри не частково (наприклад, статичні чи динамічні таблиці,
блок-теми, медіа-твори тощо), а цілісно, впродовж всього уроку, і містить у
собі безліч різноманітних мультимедійних прийомів, що в своєму взаємозв’язку
покликані оптимізувати навчальний процес і сприяти повному розкриттю теми.
Такий урок динамічний та результативний.
Головна функція вчителя – навчити вчитися, створити умови для кращого
засвоєння матеріалу, тому медіа-урок є продуктивною формою навчання, що
потребує спеціальних умінь та навичок орієнтування в інформаційному просторі як
від учителя, так і від учня.
Можемо окреслити такі переваги медіа-уроку:
– сприяє реалізації освітньої, розвивальної та виховної функцій навчання в
їх єдності;
– дає змогу опрацьовувати більшу кількість матеріалу;
– надає можливість добирати більш цікаві й різноманітні вправи та завдання;
– процес навчання враховує індивідуальні особливості сприймання та
переробки інформації;
– сприяє процесу кращого запам’ятовування;
– має здатність впливати на емоційну сферу учнів, формуючи позитивний
настрій та підвищуючи мотивацію навчання;
– формує вміння й навички за рахунок індивідуалізації навчання;
– допомагає реалізувати основну функцію вчителя в умовах інформаційного
суспільства.
Доцільно зауважити наявність психологічного аспекту медіа-уроку.
Загальновідомий факт, що більшість людей запам’ятовує 5 % почутого і 20 %
побаченого під час першого сприйняття. Тому на медіа-уроках запам’ятовуваність
підвищується до 50 %. Також доведено, що на медіа-уроці підвищується мотивація
навчання та активізується самостійна діяльність учнів.
Медіа-урок англійської мови – один з важливих елементів медіаосвіти в сучасній
Україні, що переживає євроінтеграційні процеси, оскільки розвиває
критично-аналітичне мислення, що допомагає орієнтуватися в інформаційному
просторі, аналізувати явища та події в час прискореного науково-технічного
прогресу та глобалізації суспільства. Такий урок сприяє вихованню особистості
учня, надає можливість більш ефективно формувати мовну, комунікативну та
соціокультурну компетенцію в різних сферах і жанрах мовлення, повноцінно
застосовувати особистісно орієнтований підход, враховуючи психологічні
особливості кожного учня.
Відтак, медіа-урок англійської мови – це система, що реалізує різноманітні
авторські методики, удосконалює та оптимізує використання традиційних методів і
засобів навчання іноземної мови, задовольняє вимоги сучасного інформаційного
суспільства.
Медіа-уроки англійської мови, як форма організації навчання, поступово
витіснятиме традиційні уроки, синтезуючи в собі вже набутий досвід з новими
методами й прийомами.