Медіа-урок англійської мови як інструмент медіаосвіти



Учителі іноземних мов як одна з рушійних сил формування особистості школяра в сучасному глобалізованому світі повинні конструювати урок так, щоб задовольнити вимоги сучасного суспільства.         

У руслі освітнього процесу ХХІ століття під впливом інформатизації виникла проблема пошуку новітніх форм реалізації уроку, оскільки одне зі стратегічних завдань перед сучасною Україною є виведення освіти в Україні на рівень освіти розвинутих країн світу шляхом докорінного реформування її концептуальних, структурних, організаційних засад.

Медіаосвіта – сучасна галузь досліджень, комплекс заходів щодо перетворення педагогічних процесів на основі впровадження в навчання та виховання інформаційної продукції, засобів, технологій. Її головні завдання: підготувати нове покоління до життя в сучасному інформаційному суспільстві, до сприйняття різноманітної інформації з повним її розумінням.

Медіа-урок – одна з форм організації навчання, що використовує мультимедійні жанри не частково (наприклад, статичні чи динамічні таблиці, блок-теми, медіа-твори тощо), а цілісно, впродовж всього уроку, і містить у собі безліч різноманітних мультимедійних прийомів, що в своєму взаємозв’язку покликані оптимізувати навчальний процес і сприяти повному розкриттю теми. Такий урок динамічний та результативний.

Головна функція вчителя – навчити вчитися, створити умови для кращого засвоєння матеріалу, тому медіа-урок є продуктивною формою навчання, що потребує спеціальних умінь та навичок орієнтування в інформаційному просторі як від учителя, так і від учня. 

Можемо окреслити такі переваги медіа-уроку:
– сприяє реалізації освітньої, розвивальної та виховної функцій навчання в їх єдності;
– дає змогу опрацьовувати більшу кількість матеріалу;
– надає можливість добирати більш цікаві й різноманітні вправи та завдання;
– процес навчання враховує індивідуальні особливості сприймання та переробки інформації;
– сприяє процесу кращого запам’ятовування;
– має здатність впливати на емоційну сферу учнів, формуючи позитивний настрій та підвищуючи мотивацію навчання;
– формує вміння й навички за рахунок індивідуалізації навчання;
– допомагає реалізувати основну функцію вчителя в умовах інформаційного суспільства.

Доцільно зауважити наявність психологічного аспекту медіа-уроку.
Загальновідомий факт, що більшість людей запам’ятовує 5 % почутого і 20 % побаченого під час першого сприйняття. Тому на медіа-уроках запам’ятовуваність підвищується до 50 %. Також доведено, що на медіа-уроці підвищується мотивація навчання та активізується самостійна діяльність учнів.

Медіа-урок англійської мови – один з важливих елементів медіаосвіти в сучасній Україні, що переживає євроінтеграційні процеси, оскільки розвиває критично-аналітичне мислення, що допомагає орієнтуватися в інформаційному просторі, аналізувати явища та події в час прискореного науково-технічного прогресу та глобалізації суспільства. Такий урок сприяє вихованню особистості учня, надає можливість більш ефективно формувати мовну, комунікативну та соціокультурну компетенцію в різних сферах і жанрах мовлення, повноцінно застосовувати особистісно орієнтований підход, враховуючи психологічні особливості кожного учня.

Відтак, медіа-урок англійської мови – це система, що реалізує різноманітні авторські методики, удосконалює та оптимізує використання традиційних методів і засобів навчання іноземної мови, задовольняє вимоги сучасного інформаційного суспільства.
Медіа-уроки англійської мови, як форма організації навчання, поступово витіснятиме традиційні уроки, синтезуючи в собі вже набутий досвід з новими методами й прийомами.