Що краще: примушувати чи спеціально зацікавлювати до навчання?


Що краще: примушувати чи спеціально зацікавлювати до навчання дитину в 2-3 роки, чи почекати, коли вона підросте, зрозуміє, що англійська їй потрібна, і буде вчити її самостійно і мотивовано в підлітковому віці?

Не варто думати, що «після трьох пізно». Мозок не припиняє вчитись ніколи. Але з віком змінюється спосіб сприйняття знань. До 8-9 років дитина розуміє мову, не перекладаючи. Для неї все просто: це одночасно і чашка, і the cup. Це часто можна спостерігати, коли спілкуються різномовні діти: в мовному клубі, чи гості з-за кордону приїхали. Вони нічого не перекладають, просто показують одне одному, як називається якась річ, і в них цей образ вже пов’язаний одразу з двома словами.
Приблизно після 10 років формується основна мова, дитина прив’язується до неї, і має кожне слово подумки перекладати. Тому дуже добре, якщо до цього віку дитина якомога більше чує англійську і перебуває в англомовному середовищі.

Якщо до 10 років дитина не оволоділа мовою, вона зможе пізніше говорити і розуміти її, але білінгвальною (коли обидві мови сприймаються як рідні) вона стане навряд. В неї буде одна рідна мова, на яку вона спирається і з якої подумки перекладає слова на інші. 

Англійська мова для дітей після 10 років може стати рідною, тільки якщо вони постійно перебуватимуть в англомовному середовищі, наприклад, виїдуть на постійне проживання до іншої країни.

Є також дослідження, що діти, які чули до року другу або третю мову, в дорослому віці не матимуть акценту в цих мовах. Дитячій мозок сприймає мелодику мови, запам’ятовує її і використовує в дорослому віці.