Що краще: примушувати чи спеціально зацікавлювати до навчання?
Що краще: примушувати чи спеціально зацікавлювати до
навчання дитину в 2-3 роки, чи почекати, коли вона підросте, зрозуміє, що
англійська їй потрібна, і буде вчити її самостійно і мотивовано в підлітковому
віці?
Не варто думати, що «після трьох пізно». Мозок не припиняє вчитись
ніколи. Але з віком змінюється спосіб сприйняття знань. До 8-9 років дитина
розуміє мову, не перекладаючи. Для неї все просто: це одночасно і чашка, і the
cup. Це часто можна спостерігати, коли спілкуються різномовні діти: в мовному
клубі, чи гості з-за кордону приїхали. Вони нічого не перекладають, просто
показують одне одному, як називається якась річ, і в них цей образ вже
пов’язаний одразу з двома словами.
Приблизно після 10 років формується основна мова, дитина прив’язується до
неї, і має кожне слово подумки перекладати. Тому дуже добре, якщо до цього віку
дитина якомога більше чує англійську і перебуває в англомовному середовищі.
Якщо до 10 років дитина не оволоділа мовою, вона зможе пізніше говорити і розуміти її, але білінгвальною (коли обидві мови сприймаються як рідні) вона стане навряд. В неї буде одна рідна мова, на яку вона спирається і з якої подумки перекладає слова на інші.
Англійська мова для дітей після 10 років може стати рідною, тільки якщо
вони постійно перебуватимуть в англомовному середовищі, наприклад, виїдуть на постійне проживання до іншої країни.
Є також дослідження, що діти, які чули до року другу або третю мову, в дорослому віці не матимуть акценту в цих мовах. Дитячій мозок сприймає мелодику мови, запам’ятовує її і використовує в дорослому віці.
Є також дослідження, що діти, які чули до року другу або третю мову, в дорослому віці не матимуть акценту в цих мовах. Дитячій мозок сприймає мелодику мови, запам’ятовує її і використовує в дорослому віці.